آغاز به کار سامانه پاسخگوئی به سئوالات ایرانیان خارج از کشور
همزمان با گشایش میز خدمت کنسولی، با حضور جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه «سامانه الکترونیکی پاسخگوئی به سئوالات ایرانیان خارج از کشور» به منظور رفع و رجوع مشکلات هموطنان آغاز به کار کرد.
بسمه تعالی
سوم شهریور ماه ۱۳۹۹، سامانه مذکور (سامانه پرسش) که به همت «دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور» راه اندازی شده است، به صورت چت آفلاین یا تیکتینگ ( Ticketing) فعالیت خواهد داشت و با استفاده از شبکه اینترنت، کارکنان با تجربه در معاونت کنسولی (در مرکز) به سئوالات ثبت شده عموم کاربران و ایرانیان خارج از کشور پاسخ خواهند داد.
از جمله اهداف تاسیس این سامانه بهره مندی مخاطبین از سرعت عمل بالا، سهولت کاربری و هزینه بسیار پایین ارتباط گیری بوده است
هموطنان ایرانی با ورود به نشانی سامانه، ابتدا در قسمت «ثبت نام» ایمیل و رمز کاربری دلخواه خود را وارد نموده و بخش مرتبط به سئوال خویش را از میان گزینههای :
« سجلات و احوال شخصیه»
« گذرنامه و روادید»
« امور دانشجوئی»
«حمایت های کنسولی و قضائی»
« تابعیت»
و « سایر امور» انتخاب نموده و سپس شرح درخواست خود را مکتوب نموده و ارسال میکنند. پرسنل مسئول در معاونت کنسولی در اسرع وقت به پرسش ها پاسخ داده و درصورت نیاز به رفع ابهام و توضیحات بیشتر با سایر ارگانهای ذیربط ارتباط برقرار نموده و پس از کسب اطلاع، راهنمائیهای لازم را به هموطنان ارائه خواهند داد. همچنین قسمتی به عنوان « پرسش های متداول» و پاسخ های مربوط به آنها در سایت تعبیه شده که کار کاربران را در موارد مربوط، به سئوالات عمومی و پرشمار آسان میکند و برخی ابهامات در حوزههای پیش گفته را رفع می نماید.
لینک سامانه پرسش در سایت وزارت امور خارجه (mfa.gov.ir) با عنوان:
«سامانه پاسخگوئی ایرانیان» در دسترس عموم قرار گرفته و در سایر پایگاههای اطلاع رسانی و کاربردی وزارتخانه نظیر سایت دبیرخانه شورای عالی ایرانیان به آدرس iranian.mfa.ir نیز موجود است.
قرار است در آینده نزدیک «سامانه پرسش» توسعه یافته و به صورت برخط (آنلاین) به هموطنان خدمت رسانی کند.
https://porsesh.mfa.ir